У Кропивницькому заговорили про валідатори, які, виявляється, не мають ніякого стосунку до валідолу. Це – пристрої, якими у ряді українських міст обладнано громадський транспорт, щоб пасажири розплачувалися за проїзд електронними квитками і не гукали на весь салон: «Передайте за двох!» та «Де моя решта із сотні?» Але найпрогресивніший прошарок Кропивницького сказав, що воно нам не треба. Бо не на часі.
«Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в Кропивницькій міській територіальній громаді» – назва проєкту рішення виконкому Кропивницької міської ради, яким передбачено революцію в оплаті за проїзд. Минулого тижня відбулися громадські слухання, в ході яких Віктор Житник, начальник управління транспорту та зв’язку міської ради, розповів про поліпшення, які настануть у сфері пасажирських перевезень внаслідок впровадження електронних квитків.
– Передусім це дасть можливість безготівково розраховуватися за проїзд та дозволить вести точний облік пасажиропотоків на маршрутах. Сьогодні альтернативи впровадженню електронної системи оплати немає – це вимога часу. Ми не поспішали впроваджувати електронний квиток у Кропивницькому, бо мали можливість проаналізувати історії, як це робилося в інших містах, щоб уникнути виявлених там помилок і прорахунків.
Передбачається провести конкурс з визначення оператора, який впровадить електронну систему і забезпечуватиме її роботу. Плата за проїзд справлятиметься через валідатори, якими оператор обладнає транспортні засоби. Житник запевнив, що кондуктори у комунальному транспорті зникнуть не відразу після впровадження електронної системи, ці люди працюватимуть, поки пасажири не звикнуть до новації.
Житник ознайомив публіку з тарифами, розробленими для розрахунку електронними квитками. Критику викликав тарифний пакет для пільговиків, яким передбачено не більше двох безплатних поїздок на добу і не більше шістдесяти на місяць. Пенсіонерам, які прийшли на слухання, цього замало.
І взагалі, на думку представників громадськості, які взяли участь у заході, валідатори під час війни – не на часі. Обурювалися й названою Житником приблизною вартістю валідаторизації транспорту – 20 мільйонів гривень.
Як водиться, обговорення перейшло у Facebook і триває там досі. Громадська діячка Олена Надутенко назвала запропоновану міською владою новацію намаганням загнати населення в «цифровий табір». (Хоча й сама написала це не на бересті, а з допомогою цілком цифрового гаджета.) А їй у відповідь: «Популісти перемогли», «Абсолютно чорна схема перевізників може залишитися й надалі. Бо красти на часі. Як тільки будуть валідатори, стане відомо, скільки ж реально отримували перевізники». Інга Дуднік, теж громадська діячка, написала: «11 років йдеться про встановлення валідаторів. Співвідношення між тими, хто платить, і тими, хто їздить безкоштовно, – взяте зі стелі, купа грошей іде на компенсації. І коли нарешті дозріли, громада каже: не на часі. Цікаво подивитись склад учасників/учасниць слухань».
Тим часом на сайті міської ради повідомили: «Усі пропозиції, озвучені учасниками обговорення, були внесені до протоколу і будуть долучені до проєкту рішення під час його розгляду виконавчим комітетом Кропивницької міської ради, за яким залишається останнє слово.
Громадське обговорення триватиме до 11 серпня 2025 року – це крайній термін, коли кропивничани мають можливість надіслати власні зауваження та пропозиції на адресу управління транспорту та зв’язку».
Віктор Іваненко, «УЦ».



















Куди військовим та їхнім родинам на Кіровоградщині звертатися по юридичну допомогу