У Кропивницькому повинен бути робочий аеропорт, що матиме міжнародний статус.
З таким меседжем в обласний центр завітали народний депутат Олександр Горбунов та державний секретар Міністерства інфраструктури Андрій Галущак, передає кореспондент «УЦ».
За словами Галущака, політика уряду – зробити авіаційний транспорт дешевим видом пересування, щоб стало реальністю користування послугами лоукостів. Кропивницький з його традиціями і серйозною школою підготовки фахівців у сфері авіації повинен стати таким центром розвитку регіональної авіації.
Як зазначив держсекретар Мінінфраструктури, проект, який просувають міністерство і депутатський корпус, передбачає кілька складових. По-перше, надання статусу міжнародного аеропорту.
«Це дасть можливість на чинних потужностях здійснювати міжнародні перевезення, проводити прикордонний та митний контроль пасажирів і таким чином сполучатися з іншими країнами», – сказав Андрій Галущак.
Але це лише перший крок, до того ж не головний. Основне – створити умови, щоб на злітно-посадковій смузі (ЗПС) приймати багатотоннажні авіалайнери. А для цього потрібно добудувати ЗПС. Проте одна частина смуги знаходиться на балансі Міністерства освіти та науки, друга – області. Мінінфраструктури готове взяти злітно-посадкову смугу на свій баланс.
«Державне агентство інфраструктурних проектів має досвід реалізації таких масштабних проектів у Одесі, Чернівцях, Вінниці, де триває робота по відновленню міжнародних аеропортів, які стають флагманами регіональної авіації. Таке рішення дозволить нам знайти кошти. Це об’єкт серйозний, він потребує проведення проектування, відповідних дослідницьких робіт, і сьогодні необхідно сконцентрувати в руках держави цю функцію, щоб забезпечити нормальний інженерний розвиток, щоб, вклавши кошти, ми не отримали вчорашній день», – пояснив Галущак.
Крім того, проект відкриє перспективу більш активного розвитку авіаційної освіти.
Третій напрямок авіаційного проекту – створення на базі кропивницького аеропорту технічного центру обслуговування літаків.
За словами Олександра Горбунова, статус міжнародного наш аеропорт може отримати вже до кінця 2018 року.
Реконструкцію ЗПС передбачається здійснити виключно за державні кошти.
Довідка. Згідно з даними Державіаслужби, за 12 місяців 2017 року пасажирообіг в Україні (без урахування території АР Крим та зони АТО) виріс на 27,6% в порівнянні з 2016 роком і склав 16,49 млн пасажирів.
У 2017 році в Україні лоукост-авіакомпанії здійснювали перельоти за 38 напрямами.
У 2016-му уряд затвердив державну цільову програму розвитку аеропортів до 2023 року, до якої увійшли 17 летовищ. У рамках її реалізації 20 грудня 2017 року на засіданні кабміну прийняли рішення надати аеропорту «Полтава» статус міжнародного.
На початку лютого стало відомо, що Міністерство економічного розвитку та торгівлі у співпраці з Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC) має намір вивчити питання розвитку регіональних аеропортів України за допомогою державно-приватного партнерства. А 26 лютого в Міністерстві інфраструктури заявили про намір до 2020 року побудувати міжнародний аеропорт в Білій Церкві за 52 млн євро. Передбачається, що джерелом фінансування може стати державний бюджет, приватні інвестори або пільгове кредитування і гранти від міжнародних фінансових компаній.
«Терра Україна»: кропивничан запрошують на серію інтерактивних лекторіїв з історії України...