Працівник «Гідросили» Ігор Стрельцов упродовж 15 років ходив на роботу й назад залізобетонним мостом над коліями біля залізничного вокзалу і все дивувався, як він, такий дірявий, ще тримається. Хотів Стрельцов скористатися ним і близько 17-ї години 27 листопада, але не вдалося: перед носом споруда стратегічного значення обвалилася. Зокрема, впав проліт, який з боку вокзалу.
– Я вийшов з двома колегами з нижньої прохідної. Підійшли до мосту. Попереду нас переходило міст троє людей. Раптом як гуркне! Бачимо: дальнього прольоту немає. Довелося іти через колії. Фотографії, які в Інтернеті гуляють, я зробив першим. Тоді ще не було там ні поліції, ні еменесників. А троє людей, які встигли перейти через міст до аварії, – в сорочці народилися.
Я цим мостом щодня впродовж п’ятнадцяти років ходив. Мешкаю на Ковалівці, не через арку ж ходити на роботу – далеко. Та хіба я один такий! Багато людей користувалося цим мостом. Найкоротший пішохідний шлях між Ковалівкою і Новомиколаївкою. Але це ж треба було довести міст до такого стану! Весь дірявий. От і завалився.
Володимир Урсулов, який працює на тій же «Гідросилі», теж ходив тим мостом і спостерігав, як споруда руйнувалася, а залізничники, у віданні яких вона перебуває, намагалися уповільнити цей процес.
– Коли будували другу арку під коліями і проїзд там був закритий, я ставив машину на площі біля вокзалу і пішки через міст ішов на роботу. По десять і більше разів щодня ходив тим мостом. Навіть сходинки порахував: з боку вокзалу – 63, з іншого – 47. Бачив, як міст руйнувався. Залізничники латали наскрізні проломи в плитах залізом. Наступаєш на ті латки – вони хлопають і вібрують. Також залізничники обмазували конструкції цементним розчином, щоб не розкришувалися далі.
Але пішоходи бачили: латання і обмазування не допомагають, споруда потребує капітального ремонту. За словами Володимира Урсулова, адміністрація «Гідросили» не раз нагадувала «Укрзалізниці» про аварійний стан мосту.
– Нам відповідали, що це не наше діло, бо об’єкт – режимний. І ось результат.
Отримувала «Укрзалізниця» й звернення з цього приводу від громадської організації «Баланс прав». За словами голови ГО Маріанни Федотової, залізничники так і не відповіли.
І тільки аварія – спеціалісти дали їй визначення «надзвичайна ситуація об’єктового рівня» – змусила «Укрзалізницю» заворушитися. Щоправда, за словами заступника міського голови Олександра Мосіна, ДСНС дізналася про неї не від «Укрзалізниці», а від поліції. Зате залізничники попросили у міської ради транспорт, щоб вивезти подалі від людських очей залізобетонні уламки. Міська рада не відмовила. Залізничники і завали розібрали, і демонтували сходову частину споруди з боку вокзалу, яка трималася на чесному слові.
На сайті міської ради опубліковано інформацію про те, що «місце аварійної події приведено в безпечний стан». Здається, це означає, що стояти біля залишків мосту дозволяється і навіть можна ними милуватися. Давати якісь обіцянки щодо ремонту – це компетенція залізничників, а вони як у роти води понабирали. Воно й зрозуміло: режимний об’єкт.
«Терра Україна»: кропивничан запрошують на серію інтерактивних лекторіїв з історії України...