Роман Ілик: «Якість надання послуг – запорука успішної роботи підприємства»

13:02
1854
views

Обласне комунальне виробниче підприємство «Дніпро – Кіровоград» є найпотужнішим, найбільшим комунальним об’єктом Кіровоградської області – за обсягом наданих послуг, бюджетом, кількістю працівників, майновому комплексу. Тому 18 березня, День працівників житлово-комунального господарства, є особливим святом для усіх, хто працює на ОКВП. Напередодні свята ми поспілкувалися з генеральним директором «Дніпро – Кіровоград» Романом Іликом.

– Романе Ігоровичу, яким був минулий рік для вашого підприємства? Складним, позитивним?

– Мабуть, таким, як і завжди, важким. Важким в першу чергу тому, що тарифи на 2017 рік ми отримали лише влітку 2017 року. А позитив був в тому, що ми таки їх отримали, робили свою роботу, надавали послуги, як потрібно. Плюс за річними показниками ми отримали позитивну динаміку по зменшенню втрат, по економії паливно-мастильних матеріалів.

– Згідно вашому звіту за минулий рік, можливо бачити солідні інвестиції в підприємство

– Дійсно, минулого року була потужна інвестиційна складова. У першу чергу це кредит від Світового банку. Загалом кредитна програма прорахована до 2020 року, за цей час ми маємо оновити наше обладнання, об’єкти підприємства. У першу чергу це водопровідні очисні споруди у Світловодську, звідки починається шлях води у всі міста обласного підпорядкування – Кропивницький, Знам’янку, Олександрію та Світловодськ. Питна вода стане якіснішою для міст Кіровоградської області. У нашому підпорядкуванні є і водогін у Смоліному, але він не підпадає під цей проект, тому що на той час, коли ми укладали кредитну угоду зі Світовим банком, це підприємство ще не було під нашим керівництвом.

Коли буде проведено весь комплекс робіт, якість нашої води буде відповідати усім міжнародним стандартам. Реконструкція мереж вже триває. У Знам’янському районі в напрямку до міста Кропивницького ми вже зробили дюкерний перехід. Зараз ведуться роботи на ділянці Холодні ключі – район Масляниківка в місті Кропивницькому. Виконуються роботи по розрізу «Костянтинівський» та на дюкерному переході поблизу міста Олександрія.

Плануємо у 2018 році розпочати роботу по основних водоводах міста Кропивницький. Звичайно, це дуже складний вид робіт. Бо він пов’язаний із перепідключенням районів обласного центру на нові схеми постачання, по іншим магістралям. Та ми надіємося, що справимося з усіма цими роботами і без ускладнень в водопостачанні осель мешканців.

Розпочаті роботи по реконструкції каналізаційно-насосних станцій міста Кропивницького. Вже прибуло нове обладнання, завершується розробка проектно-кошторисної документації, і вже цього року почнемо роботу безпосередньо на станціях щодо заміни обладнання.

На стадії завершення процедура тендерних закупівель обладнання для водопровідних насосних станцій. 5 березня 2018 року відбулася процедура розкриття документації на закупівлю по тендеру з реконструкції каналізаційних очисних споруд міста Кропивницького.

Тобто в усіх чотирьох містах обласного підпорядкування ведуться роботи, профінансовані в межах кредиту від Світового банку.

– Не насосами єдиними, як ми бачимо, живе підприємство, ви запроваджуєте нові форми роботи зі споживачами. Нещодавно запрацював кол-центр підприємства «Дніпро-Кіровоград».

-Так, з 1 січня цього року ми запустили такий вид послуг. Відтепер будь-який абонент можне дізнатися стан свого особового рахунку, просто зателефонувавши за номерами (0522)368-368; 050-488-86-91; 050-488-86-92; 050-424-65-00; 067-41-44-174. Також за цими номерами можна повідомити показники ваших приладів обліку води. Поки що ця послуга доступна лише мешканцям обласного центру, однак ми працюємо над розвитком. Все це зроблено в першу чергу навіть не для нашої зручності, а саме для споживачів, для людей, – за єдиним номером можливо дізнатися будь-яку інформацію щодо водопостачання, водовідведення та стану розрахунків або повідомити свої дані. І для нас це корисно – ми в єдину базу збираємо всю наявну інформацію стосовно якості наших послуг і оперативніше вирішуємо нагальні питання, в тому числі питання усунення аварійності та покращення якості надання послуг.

– На мою думку, до якості води та водовідведення вже давно особливих претензій у споживачів немає. Може, раз на рік виникає якась проблема, яка оперативно вирішується. Набагато більше усіх хвилюють гроші. Останніми роками в пересічного мешканця міста сформовано враження, що тарифи зростають мало не кожні три місяці. Чого чекати найближчим часом? Буде дорожчати вода?

– Справа в тому, що ми зовсім не є прихильниками підвищення будь-яких тарифів. Ми самі є такими ж споживачами комунальних послуг, як і інші! Наші об’єкти споживають електричну енергію, газ, ту ж саму воду! Усі сотні працівників наших підрозділів сплачують за світло та воду у своїх оселях, як і решта мешканців усієї України.

Від нас тарифи абсолютно не залежать, більше того, навіть від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, далеко не все залежить. Підвищувати тарифи змушують прості реалії життя. Це підвищення мінімальної заробітної платні. Це інфляційна складова, яка веде до дорожчання паливно-мастильних матеріалів, електроенергії, хімічних реагентів, які використовуються для очищення та дезинфекції води. Ми просто змушені готувати матеріали на підвищення наших тарифів, Національна комісія їх перевіряє та потім затверджує. Вимушено.

Неправильно вважати, що наше головне завдання – це збирати гроші. Це неправильно, хибна думка. Останні два десятиліття чомусь формувалася саме така думка про комунальників. Ми ходимо на роботу не для того, аби збирати з людей гроші або підвищувати тарифи! Ми ходимо на роботу щоби забезпечити якісну послугу! Щоб в оселях була якісна питна вода, щоб вона була цілодобово, щоб відводилася використана вода. А для того, аби вода була якісною, треба задіяти людський ресурс і заплатити працівникам зарплату. Потрібно купити якісні реагенти, щоб від води не тхнуло хімією. Для доставки води до осель потрібно оплатити електроенергію. І потім до державного бюджету треба за все сплатити податки!

Так склалося, що багато останніх років ми балансували на межі максимально можливих збитків і мінімально можливих тарифів. Але до чого це привело? До того, що ми працюємо на вкрай зношених аварійних мережах. Ми працюємо на обладнанні, яке було встановлено в 1972-74 роках. І це за собою тягне вартість послуг – бо все це працює неефективно, постійно виходить з ладу, фізичний знос надвисокий, ремонт потрібен постійно, плюс воно працює енергонеефективно. Витрати електроенергії вищі, затрати праці відповідно також. Розуміючи, що з роками ситуація буде ставати тільки гіршою, ми пішли на кредит. Однак сам факт кредиту не дає нам можливості спочивати, робити доводиться самим ще більше.

Національна комісія десь у 2016 році прийшла до висновку, що якщо тарифи не зробити обґрунтованими, то галузі загрожує колапс. І вже в 2017 році тарифи для більшості комунальних підприємств дозволили спокійніше вести свою діяльність. На жаль, нам вдалося отримати нові тарифи лише на середину року, однак і за те велике спасибі. Тариф на 2018 рік ми ще очікуємо.

Що для нас головне? Щоб наш абонент будь-якої пори року, в будь-який час відкривав кран, і там була вода. Щоб абонент навіть не згадував про наше існування протягом року! Якщо так, то ми виконали свою функцію.

Тому напередодні Дня працівника житлово-комунального господарства хочу побажати колегам, щоб всі були задоволені своєю роботою! Щоб у всіх була вода, всюди були прибрані подвір’я і вулиці, газ і електрика були завжди. Наш колектив не дарма віддано працює щодня, для того щоб споживачі отримували якісні послуги. І, повторюся, якщо абоненти не згадують про наше існування – значить, ми свою роботу робимо якісно!

Фото Олега Шрамка, «УЦ»