Сокращение штатов

14:46
0
946
views

Кабинет Министров Украины на прошлой неделе одобрил сокращение штата областных государственных администраций (ОГА) и районных государственных администраций (РГА) на 50%. Процесс оптимизации может начаться 1 января 2020 года. Хорошо это или плохо? Какие могут быть последствия? Какой эффект? Мы поинтересовались у наших экспертов.

 

Александр Гавриленко, директор Агентства регионального развития Кировоградской области, глава комитета содействия развитию информационного сообщества:

– Скажу, может быть, непопулярные вещи. Во-первых, если КМУ планирует сократить численность (особенно в РГА), необходимо предложить варианты трудо­устройства и изменения структуры админ­управления территорий. Во-вторых, если Кабмин собирается сократить и работников, и сами структуры, то надо сказать честно о том, что «запускают» механизм админреформы. (Мы помним про укрупнение районов в области и, в теории, перераспределение территорий.) В-третьих, КМУ обязан озвучить реальные планы. Не думаю, что данная идея озвучена лишь ради того, чтобы поднять рейтинги Гройсмана и его политсилы. В-четвертых, я уверен, что все изменения в стране надо проводить комплексно и с одной целью – создание комфортных условий жизни населения, а не внедрения очередных коррупционных схем. Надеюсь, что наши люди и политики наконец-то поймут, что пришло время подвести черту под линией раздора и начать реально возрождать Украину.

Сергей Васильченко, глава Новоархангельской РГА:

– Станом на сьогодні ОДА і РДА є реально діючими органами виконавчої влади на відповідних територіях областей і районів України. У структурі кожної РДА працює близько 100 високофахових спеціалістів із величезним досвідом роботи та глибоким знанням території. В Україні близько 470 РДА, в яких сукупно працюють до 50 тисяч державних службовців. По суті і ОДА, і РДА є представництвами центральної влади на відповідних територіях. А голови ОДА і РДА є представниками президента України. Відповідно, якщо просто оперувати цифрами, то треба вирішити декілька завдань.

Перше і головне – мати чітке уявлення, як для пересічного громадянина України зміниться доступність до органів місцевої влади. Чи зможуть органи місцевої влади й надалі, при умові скорочення штатів, у повному обсязі виконувати покладені на них обов’язки? Вирішити питання з працевлаштуванням близько 25 тисяч державних службовців. Та чи є така кількість робочих місць у наявності?

Насправді районні державні адміністрації в тому вигляді, в якому вони сьогодні функціонують, дійсно потребують змін. Та до цього треба підходити помірковано та розважливо. Головне, щоб були захищені й збережені інтереси громади на відповідній території. Дієвою та позитивною новацією буде запровадження інституту префекта, який може стати правонаступником існуючих РДА та ОДА.

Сергей Завалий, глава Петровской РГА:

– Я вважаю, що питання скорочення кількості працівників РДА та ОДА тісно пов’язане з кількістю функціональних задач, які вони виконують. У тих районах, де вже сформовано ОТГ (я маю на увазі, що створені ОТГ повністю покривають територію району), це нормально. Адже це виключає дублювання функцій. А в тих районах, де ще не завершено процес створення ОТГ, думаю, це ще зарано. Адже кількість завдань, які виконують РДА разом із ОДА, не зменшується.

До цього питання потрібно підходити комплексно. Спочатку на законодавчому рівні урегулювати питання повноважень ОДА, РДА, районних рад, ОТГ і сільських, селищних і міських голів. Тобто органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади.

Юрий Гульдас, Маловисковский городской голова (Маловисковская ОТГ):

– Якщо взяти наш район, то більша його частина знаходиться в об’єднаних територіальних громадах, які мають статус міст обласного значення. У нас своє управління освіти, соціального захисту, культури, нам передали школи. Тобто в нас мікрорайон у районі. Щодо районної державної адміністрації, то коли була розвинена структура, коли працювали спиртозавод, цукровий, комбікормовий, консервний, хлібозавод і інші, було чим управлять. А чим управлять сьогодні?

РДА дублює наші функції. У нас є державний реєстратор, а в сусідньому кабінеті сидить їхній. Навіщо? Децентралізація відокремила РДА від наших проблем і від наших успіхів. Ми не отримуємо від них ніякої допомоги. Навпаки, ми ще їх дофінансуємо. Це що стосується районних адміністрацій. А районні ради вичерпали себе ще років десять тому. Що вони роблять? Збираються раз на три місяці, приїжджають із різних сіл і голосують так, як скаже голова.

Районні адміністрації себе вичерпали. У нашому районі треба залишити якогось «смотрящего», який контролюватиме законність прийняття рішень. Згідно з запропонованими змінами до Конституції, це буде префект. А поки що ми, платники податків, годуємо дві структури – РДА та райраду, які нічого доброго в район не приносять.

Що стосується обласної державної адміністрації, то у випадку скорочення штату РДА, логічно скорочувати й там. А я б ще й чисельність Кабміну скоротив. Тоді будуть справжні реформи.

Подготовили Ефим Мармер, Елена Никитина, «УЦ».