Влучили в десятку…

13:43
1256
views

9 грудня виконавчий комітет Кропивницької міської ради прийняв начебто єдине можливе рішення – на прохання перевізників підвищив вартість проїзду в міському пасажирському транспорті. Аргументація зрозуміла – з початку року газ подорожчав втричі, причому це вже друге підвищення вартості проїзду в пасажирському транспорті міста за рік – майже рекорд, одначе.

У березні ціни на проїзд в маршрутках зросли до 7 гривень, 6 гривень коштував автобус і 5 – тролейбус. У вересні навіть у комунальних автобусах-тролейбусах намагалися підвищити тариф до 7 і 6 гривень відповідно. І ось подорожчання вступило в силу з п’ятниці, 10 грудня, після оприлюднення рішення виконкому в «Вечірній газеті». Зазначимо, що населення сприйняло новину досить спокійно, хоча проїзд в маршрутках відтепер коштуватиме десяточку. Люди набагато більше дивувалися тому, що в понеділок, 13 грудня, водії повертали три гривні, коли пасажири чесно давали 10. Виходить, що ціна не змінилася?

Головний редактор «Вечірки» Сергій Запорожан повідомив, що рішення виконкому мало дійсно вступити в дію після того, як газета його опублікувала, але цього чомусь не відбулося. Є інформація, що перевізники не хочуть брати на себе «підвищені» зобов’язання в плані організації вечірніх рейсів, тому не з’являються в міську раду, щоб не підписувати додаткову угоду.

Проблема, дійсно, не лише в вартості , а у вкрай незадовільному дотриманні графіку руху маршруток у вечірні години. Голова обласної асоціації перевізників Дмитро Вінницький сказав кореспонденту «УЦ», що додаткову угоду не підписано тому, що її не підготувала міська рада, і взагалі, якби влада вчасно реагувала на зростання вартості пального, то проблем з вечірніми перевезеннями не було б. А так вийшло, що за надвисокої вартості газу й низької ціни за проїзд підприємства не мали обігових коштів для роботи в нерентабельні вечірні години, звідси й відсутність заробітків, що потягло за собою масове звільнення водіїв. Зараз на маршрути навіть вранці та ввечері виходить від 30 до 40 відсотків рухомого складу, а вся система перебуває на межі банкрутства. Пан Дмитро обережно запевнив, що перевізники мають намір повернутися на вечірні маршрути, але лише за умови додаткового набору водіїв.

Зазначимо, що миттєва реакція водіїв у вигляді масового звільнення підтверджує наявність непрозорої бухгалтерії, коли водії в якості заробітку отримували якусь частину виручки «чорною готівкою», – не стало живих грошей, які пішли на заправки, зник стимул працювати. І цю проблему не можуть ров’язати протягом всього часу існування маршрутних таксі!

Начальник управління транспорту та зв’язку КМР Віктор Житник заперечив звинувачення перевізників у затримці підготовки регуляторного акту про підвищення вартості проїзду. Навпаки, він сказав, що завчасно направили листи кожному учаснику ринку пасажирських перевезень з пропозиціями подати графіки руху в вечірні години, саме після 20-ї, коли пасажирів менше, ніж у пікові періоди. Вони мають забезпечити в цей час вихід на маршрути від 2 до 4 машин, а в разі скарг пасажирів виконком буде реагувати жорстко: «Будемо контролювати й залучати громадськість для перевірок скарг, і якщо за два тижні матимемо три факти порушень, будемо розривати угоду в односторонньому порядку. Буде складно, але інші перевізники задумаються».

Про ситуацію з вартістю проїзду начальник управління сказав, що найближчим часом планується підписання додаткової угоди з «Автолегіоном» і «Паритет-Сервісом», відповідно, вартість проїзду в їхніх маршрутках буде 10 гривень, а ті, хто не підпишеться, продовжуватимуть працювати за 7 гривень з пасажира…

Є й приємна новина – Кабмін нарешті здався й дозволив у карантинний період перевозити пасажирів в автобусах і тролейбусах по кількості місць для сидіння, плюс половина місткості від запланованої кількості стоячих. Є сподівання, що невдовзі обмеження на перевезення «стоячих» буде скасовано, тоді «можна буде думати про доцільність існування транспорту в режимі маршрутного таксі», оскільки маршрутами комунальних автобусів і тролейбусів охоплені всі мікрорайони міста.

Наскільки цього буде достатньо, сказати складно, але нагадаємо, що в цьому році КП «Електротранс» отримало ще 10 автобусів великої та середньої місткості. Можливо, ми стаємо свідками кардинальної зміни системи пасажирських перевезень у Кропивницькому на користь комунального транспорту, а можливо, завдяки такій конкуренції й маршрутки вийдуть на якісно новий рівень обслуговування?